неделя, 5 септември 2010 г.

Простолюдие


Липсва ми. Липсва ми разговорът, който те кара да се засмееш от сърце, да научиш нещо ново, да обмениш идеи. Липсва ми културата, смисълът, обогатяването. Превърнах се в отшелник, живеещ самотен живот сред тълпата. Не искам да страня от хората, не искам да съм саможива. Харесвам идеята за общуването и създаването на нови познанства, но не харесвам тези, които срещам. Затова бягам от хората, затова се крия в моята крепост и заключвам вратите и прозорците.

Не допускам никого в моя свят. Не срещам сродници, не срещам вдъхновяващи личности. Навсякъде се сблъсквам грубо с брутална простота и тъпота. Еднообразието е убийствено. Дните отминават един по един като капещи есенни листа. Меланхолията се е превърнала в господар на живота ми. Отчаянието бавно се разстила като мъгла в душата ми.

Чакам с нетърпимост бъдещето. Нетърпимост, породена от настоящето. Накъдето и да се обърна срещам празни погледи, изпод гниещи физиономии. Хората са се превърнали в бездушни вещи. Страшно е, че така им харесва: лесен живот, примирение с несгодите и залиняване с чашка в ръка. Целите на днешните хора са пари, алкохол, щракане с пръсти и надхвалване с недостойни постъпки. Къде сред тези скотове съм аз? Не виждам отражението си в нито една от тези чаши, пълни с отрова.

Рядкост е да срещнеш човек с амбиции да се развива и с желание да помага на другите. Чудя се как са оцелели тези личности и как са запазили вярата и надеждата в доброто у хората. Аз вече ги изгубих и двете. Превърнах се в черногледа песимистка, която критикува и осъжда останалите. Точно това правя и сега. Излегнала съм се сама, затворена между четири стени и слушам чуждите разговори през прозореца. Заслушвам се в техните думи, но не чувам мнения по съществени теми, не чувам поучителни разкази, не чувам нови открития, не долавям никакви мисли, а само хихикане, подигравки и надсмиване. Темите са просташки, мненията – чужди, разказите – срамни, а откритията се свеждат до изпробване на нови смески алкохол. Как да се стърпя да не ги осъждам, как да не ги презирам и най-важното – как да стана като тях?

2 коментара:

  1. Имам чувството, че само в България всичко е еднообразно, а глупостта е навсякъде. Полседния пример, на който бях свидтел беше по време на "Ноща на музеите" - нощ, която да съживи културния дух на хората. По улицата вървяха хора смърдящи на алкохол, с бира в ръка, говорейки: " т'ва пък к'во изкуство", "що за глупост е т'ва" и много други...
    Та и аз питам - какво се случва с хората покрай нас, наистина ли всички изглупяват толкова и губят моралните си ценности до такава степен, че най-важното за тях е да се напият някъде и да не помнят нищо на сутринта?

    ОтговорИзтриване
  2. Ами май, май това е критерият за геройство за повечето хора. Срещала съм пияни не само в музеите, но в църквите на Великден. За какви морални ценности говорим изобщо? Едва ли някой вече знае какво означава думата морал.

    ОтговорИзтриване